Ons verhaal

Fred Nieuwenhuijzen senior opende in 1925 zijn eerste dames- en herenkapsalon in Den Haag op de hoek van de Boetzelerlaan en de Sonnoystraat. Dit was nog maar het begin. In de daaropvolgende jaren volgden diverse salons door Den Haag onder meer in de Hoogstraat, aan de Frederik Hendriklaan en op Scheveningen.

Na het overlijden van Fred N. Senior in 1965 nam Fred Nieuwenhuijzen junior het bedrijf over. Fred Nieuwenhuijzen was inmiddels een bekende naam in Den Haag en Fred Junior zette deze traditie voort. Hij heeft vele nationale en internationale prijzen gewonnen, waaronder het zeer prestigieuze Grand Gala de L’élégance la femme et la mieux parée van de club Artistrique de Paris (I.C.A.P.) Hij werd ook benoemd tot Chevalier in opdracht van Intercoifure. Fred Junior wordt gedreven door een passie voor het vak en is altijd op zoek naar vernieuwing.

Fred leerde al snel de krachtige werking van natuurlijke schoonheidsverzorging. In 2000 opende hij de eerste Aveda Lifestyle Salon in de Haagsche Bluf en werd de naam Fred Nieuwenhuijzen hair veranderd in L.S salon Aveda Den Haag. Door het internationale karakter van het merk en de grote bekendheid bij de vele ex-pats in Den Haag werd de naam bekend en rolde deze naam goed van de tong.

In 2015 is Aveda Den Haag verhuisd naar het prestigieuze pand aan de Denneweg 56. Bij veel Haagse inwoners bekend als het oude filmhuis. Bij deze nieuwe locatie is extra aandacht besteed aan duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het interieur van de AVEDA-winkel is gemaakt van duurzame DECO Palm en onder andere wordt al het warme water verwarmd door zonne-energie. Momenteel is Fred Nieuwenhuijzen junior ook nog actief in het aansturen en opleiden van jonge talentvolle kappers.

Na al die jaren wordt het bedrijf nog steeds gerund door de familie. Kwaliteit, klantgerichtheid en aandacht staan centraal in onze filosofie en wordt tijdens de opleiding aan elk lid van ons team geleerd. We realiseren ons dat echte day maker niet als vanzelfsprekend kunnen worden beschouwd. We besteden veel aandacht aan het opleiden en trainen van ons team zodat ze onze missie kunnen uitvoeren en onze gasten de beste ervaring van hun dag kunnen bieden. We willen elke dag het verschil maken door te luisteren naar de wensen van onze gasten en aandacht te hebben voor hen, onze medewerkers en onze omgeving. Eén gast tegelijk.

– Fred Nieuwenhuijzen